top of page

מה לובשים לראיון עבודה

דובר רבות על חשיבות הרושם הראשוני בראיון העבודה. המראיינים העומדים מולך מגבשים עליכם דעה בכמה שניות הראשונות בהן אתם נכנסים לחדר. מבלי לשים לב הם לוקחים בחשבון את אופן כניסתכם לחדר, את שפת הגוף אותה אתם משדרים (לקריאת הכתבה על שפת גוף בראיון לחצו כאן) וגם את הלבוש שלכם אופן הלבוש בראיון עבודה יכול לספר עליכם המון כבני אדם ועל מנת ליצור רושם ראשוני חיובי שיחזק את סיכוייכם לקבל את המשרה המבוקשת, מומלץ להתלבש בהתאם.

לבוש הולם לראיון עבודה Next Work

אז מה צריך ללבוש לראיון עבודה? מומחית ההשמה של Next Work עם כל הכללים הנכונים: 1. חשוב להגיע בלבוש מקצועי ומסודר. לכן, הבגדים והנעליים צריכים להיות נקיים, מגוהצים ומצוחצחים. פריטי לבוש מרושלים, מוזנחים, משופשפים או קרועים (גם אם זה חלק ממגמה אופנתית) יכולים להתפרש אצל המראיינים כזלזול ועלול לעלות לכם במשרה. הקפידו על הופעה מסודרת ונקייה. התלבשו באופן מהוגן ומאופק.

2. התאימו את סגנון הלבוש שלכם לאופי העבודה. לבוש מהודר מדי למשרה פחות רשמית יצור דיסוננס מביך ולא נעים שעלול ליצור רושם של מאמץ יתר ולהשפיע על המשך הראיון. עם זאת, עדיף להיות מעט over-dress מאשר להתלבש לראיון בפשטות רבה מדי וחוסר תשומת לב למערכת הלבוש, מה שעלול להתפרש אצל המראיינים כזלזול במעמד ובעבודה. ברוב מקומות העבודה קוד לבוש חצי-רשמי הוא המועדף. לכן, מערכת לבוש הכוללת מכנסיים מחויטים, חולצת כותנה מכופתרת ונעליים סגורות יתאימו לרוב ראיונות העבודה. 3. הלבוש הרצוי בראיון עבודה הוא מאופק, ועם גוונים סולידיים ושקטים. גוונים צבעוניים ודומיננטיים או זרחניים מדי יכולים להסיט את תשומת לבם של המראיינים וליצור רושם פרובוקטיבי ולא מקצועי. צבעים בהירים הם דרך נהדרת ליצור רושם פתוח ונינוח, וצבעים כהים יותר כגון שחור או כחול נייבי משדרים עסקיות ומקצועיות.

4. לסיום, חשוב לתת דגש ותשומת לב על נושא ההגיינה. כפי שהבגדים והנעליים שלכם חייבים להיות מוקפדים, נקיים ומצוחצחים, כך גם ההופעה הכללית שלכם חייבת לשדר את אותו המסר. גברים צריכים להקפיד להגיע במראה מוקפד ומסודר, ללא זיפים מרושלים או שיער פרוע. אצל נשים, במידה והן

בוחרות להתאפר, חשוב לבחור באיפור עדין ולא מוגזם, כנ"ל לגבי מניקור. שימו לב לריח שאתם מפיצים. על הבושם או לבחור הקפידו בבושם עדין ולא דומיננטי.

טיפ חשוב: נסו להבין עוד בטרם הראיון את סגנון הלבוש הנהוג במקום העבודה. אם אתם לא מצליחים, היכנסו לאתר לינקדאין. לינקדאין היא רשת לחיפוש עבודה ולעסקים, בה לרוב יש פרופילים של אנשי החברה עם תמונה המשדרת את דמיתם המקצועית, כך שתוכלו לחפש עובדים מהחברה ולבחון את הרושם והסגנון הכללי הנהוג שם.

אם אתם מחפשים עבודה, צוות היועצים של Next Work מזמין אתכם לשלוח קורות חיים, וילווה אתכם לאורך כל שלבי הגיוס, תוך הבנת צרכים ייחודים והתאמת פתרונות, בתהליך חיפוש העבודה תוך הפגנת רגישות, אכפתיות והבנת הלקוח.

Next Work- מבינים באנשים.

ליצירת קשר התקשרו: 04-6380111, 054-8730300.


bottom of page